Kari Sallinen, toimitusjohtaja, Motoseal Components Oy

Etusivu » Referenssit » Kari Sallinen, toimitusjohtaja, Motoseal Components Oy

”Olemme omaksuneet Campin DiSC-analyysin henkilöstöjohtamisen perustaksi. Profiloinnin kautta on helpompi pohtia henkilöstöön liittyviä ratkaisuja.” – Kari Sallinen, toimitusjohtaja, Motoseal Components

 

Motoseal kasvaa voimakkaasti

Raumalainen lokasuojatuotteita ja lumityövälineitä valmistava Motoseal Components Oy on kulkenut viime vuonna huikean kasvun aikaa. Liikevaihto on noussut lähes 30 prosenttia 6,6 miljoonasta 8,6:een.

– Pääasiallinen haaste on ollut pitää kasvu hallinnassa. Meille on tullut uusia työntekijöitä sekä tuotantoon että toimistoon, sanoo toimitusjohtaja Kari Sallinen.

Motoseal työllistää tällä hetkellä noin 50 henkilöä. Vaikka henkilöstöä on tullut lisää, on kasvun hallinta vaatinut joustoja kaikilta.

– Henkilöstö on ollut tiukilla, mutta olemme haasteista selvinneet. Iso kiitos kaikille, Sallinen nyökyttelee.

Kovat kasvulukemat tarkoittavat paitsi kiirettä myös tilanpuutetta. Siihen on tulossa helpotusta, kun Motoseal laajentaa nykyisiä tilojaan Isometsän alueella noin 1500 neliöllä. Lisätila mahdollistaa myös uuden koneyksikön investoinnin.

Suurin kasvu on tullut lokasuojaratkaisujen viennistä, markkina-alueista USA ja Eurooppa vahvimpina. Toki hyvä lumivuosi piti myös Masi-lumityövälineiden kysynnän korkealla tasolla.

– Kasvu on kuitenkin orgaanista ja on tärkeää pitää omavaraisuutemme kunnossa. Uskon, että ensi vuosi mennään suunnilleen nykyisen vuoden tasolla.

Camp mukana monella tavalla

– Camp, Teppo ja Leena ovat kerta toisensa jälkeen osoittaneet tarpeellisuutensa. Olemme tehneet sekä asiakastyytyväisyyskyselyn että henkilöstökyselyn, valmentaneet johtoa ja saaneet apua rekrytointiin, Sallinen luettelee.

Motosealissa on omaksuttu Campin DiSC-analyysi henkilöstöjohtamisen perustaksi. Kaikille on tehty joko suppeampi tai laajempi DiSC-profiili ja se on auttanut sekä rekrytoinnissa että organisaation järjestäytymisessä.

– Kyllä me olemme ostaneet sen ja kokeneet että profiloinnin kautta meidän on ollut helpompi pohtia henkilöstöä ja siihen liittyviä ratkaisuja. Toki myös asiakastyytyväisyyskyselyt ja henkilöstökyselyt antavat paljon lisäarvoa.

 

Motoseal