Oskari Kosonen, toimitusjohtaja, Turku Repair Yard

Etusivu » Referenssit » Oskari Kosonen, toimitusjohtaja, Turku Repair Yard

”Rekrytointi on tärkeä prosessi, jossa pitää ottaa huomioon monta asiaa. Luotamme haastavissa rekrytoinneissa Campiin.” – kertoo Turku Repair Yardin toimitusjohtaja Oskari Kosonen.

 

Korjaustelakalle lisää voimaa myyntiin

 

Turun Korjaustelakka, eli Turku Repair Yard vahvisti myyntiään rekrytoimalla Camp Consultingin avulla uuden myyntipäällikön keväällä.

– Korjaustelakkatoiminta on alustyypeistä riippuen hyvin kausivaihtelevaa. Meidän uusi myyntipäällikkö Janne Lehtinen tulee kartoittamaan asiakkaita hiljaisiin hetkiin, toimitusjohtaja Oskari Kosonen kuvailee.

Suorahakuprosessi oli Kososen mukaan onnistunut.

– Oma työaika täyttyy palavereista ja olen tyytyväinen, että Campin Kaisu Viitanen piti prosessin aikataulusta huolta. Vaikka sopivien osaajien löytäminen on  erityisen haasteellista, niin Camp löysi meille useampia hyviä kandidaatteja ja olemme tyytyväisiä valintaan.

Yhteistyö Campin kanssa jatkuu, sillä suorahakuprosessi tarjouslaskijan ja hankintapäällikön rekrytoimiseksi on sekin jo loppusuoralla.

– Rekrytointi on yritykselle tärkeä prosessi, jossa pitää ottaa huomioon monta asiaa. Siksi haluamme käyttää Campia apuna. Meidän ala on muutenkin sellainen, että on vaikeaa löytää uusia työntekijöitä ulkopuolelta. 

 

Tulevaisuudennäkymät positiivisia

 

Turun Korjaustelakka korjaa ja huoltaa erilaisia laivoja.Yhtiö työllistää 55 henkilöä suoraan ja alihankkijoiden kautta parhaimmillaan n. 200.  Asiakkaina on mm. Viking Line, Tallink, Finnferries ja Arctia. Aluksille tehdään säännöllisiä vuositelakointeja ja tarpeen tullen hätätelakointeja. Laivojen luokituslaitokset määrittävät huolto- ja tarkastusvälit kullekin laivalle erikseen.

– Korjaustoiminnassa meillä on kovin kilpailu ruotsalaisten ja puolalaisten korjaustelakoiden kanssa. Esimerkiksi Rauman telakalle toivotamme hyvää tulevaisuutta uudisrakenteiden parissa, Kosonen sanoo.

Turun Korjaustelakan tulevaisuudessa siintää positiivisia asioita. Tilauskirja näyttää Kososen mukaan hyvältä alkusyksyyn asti.

– Tilanne on aika harvinainen, sillä yleensä ei tiedetä kuin yksi kuukausi eteenpäin. Se johtuu asiakaskunnan kovasta kilpailusta ja rahtiaikatauluista.

Normaali telakointi kestää 9–12 vuorokautta, jolloin laivan parissa tehdään työtä kellon ympäri.

– Naantalissa meillä on hyvät välit kaupungin ja viranomaisten kanssa. Nyt telakan alueelle on rakentumassa uutta teollisuusaluetta, jonne toivotaan marine-alan toimijoita.

 

Oskari Kosonen