Thomas Luther, toimitusjohtaja, Sataservice Oy

Etusivu » Referenssit » Thomas Luther, toimitusjohtaja, Sataservice Oy

”Minulle on myrkkyä huono esimiestyö, siksi haluan että meillä on kaikki mahdollinen osaaminen käytössä” paljastaa Thomas Luther,  Sataservice Oy:n toimitusjohtaja.

 

Teollisuuden kunnossapidon alalla toimiva Sataservice on noussut liikevaihdoltaan yli 40 miljoonan rajan ja kasvu jatkuu toimitusjohtaja Thomas Lutherin mukaan odotettuun tahtiin.
– Olemme kovasti työstäneet meidän suuntaa eli strategiaa. Haluamme siirtyä kunnossapidosta käynnissäpitoon ja siitä tuottavuuden tekijäksi, Luther sanoo.
Sataservicessä on muutaman vuoden ajan panostettu erityisesti työturvallisuuteen. Edistystä on tapahtunut, sillä tapaturmat ovat vähentyneet ja turvallisuushavainnot lisääntyneet. Tänä vuonna turvallisuushavaintoja on kirjattu jo yli 600.
– Me otimme käyttöön Tuottavuuden Tekijä -sovelluksen, jonka kautta havaintojen kirjaaminen onnistuu helposti.
“Äppi” muovaa käyttäjän ottamista kuvista ja tekstistä digitaalisia raportteja, joita on helppo jatkokäsitellä. Samanlainen raportti syntyy myös asiakkaalle löytyvästä tuottavasta ideasta.
– Tuottaviin ideoihin on meillä sidottu yksi palkitsemismalli henkilökunnalle, mikä osaltaan houkuttelee niiden tekemistä.

 

Henkilöstökyselyn pohjalta toimenpiteitä

 

Sataservicessä tehdään säännöllisesti laaja henkilöstön hyvinvointikartoitus, jonka pohjalta suunnitellaan parantavia toimia. Vuoden välein tehtävä kartoitus valmistui alkuvuonna, ja tulokset olivat oikeansuuntaisia.
– Yksi ihan avainonnistumisia oli työpaikan suositteluprosentti, joka oli nyt todella hyvässä lukemassa. 71 prosenttia suosittelisi Sataserviceä työpaikaksi ystävälleen. Lukema oli noussut edellisestä kyselystä merkittävästi. Luther näkee, että edellisen kyselyn jälkeen tehdyt panostukset tiedonkulkuun, esimiestyöhön ja osaamiseen ovat tuoneet tulosta.
– Esimiestyön kehittämisessä Camp on ollut vahvasti mukana. Kaikki esimiehet on profiloitu ja olemme pitäneet koko porukalle esimiespäiviä, joissa olemme saaneet Campin johdolla yhdenmukaista sparrausta. Näiden lisäksi on pidetty myös alueellisia esimiespäiviä. Koulutukset on otettu hyvin vastaan ja esimiesten palaute on ollut hyvää.
– Minulle on myrkkyä huono esimiestyö, siksi haluan että meillä on kaikki mahdollinen osaaminen käytössä sen kehittämiseksi.

Henkilöstöpulssi uutena

 

Tämänvuotisen henkilöstökartoituksen tuloksia lähdetään parantamaan Sataservicessä aloittamalla henkilöstöpulssi, jossa kerran kuukaudessa kysytään henkilöstöltä muutamaa eri asiaa. Henkilöstöpulssissa kysytään mm. palautteen antamisesta. Tiivis tahti mahdollistaa nopean reagoinnin.
– Henkilöstöpulssista tulee meille työturvallisuuden jälkeen seuraavaksi tärkein mittari, joka tuodaan esille henkilöstölle, johtoryhmälle ja hallitukselle, Luther kuvailee.

cc-ref-image