Toni Brigatti, toimitusjohtaja, Logistikas

Etusivu » Referenssit » Toni Brigatti, toimitusjohtaja, Logistikas

”Olemme seuranneet säännöllisesti työtyytyväisyyttä. Leena Salolta saimme paljon parempaa analysointia kuin aiemmissa kyselyissämme.” – toteavat toimitusjohtaja Toni Brigatti ja henkilöstöpäällikkö Olli Reunanen Logistikas Oy:stä.

 

Logistikas ponkaisi pohjasta vauhtia kasvuun

 

Logistikas on siirtynyt muutamassa vuodessa tappion tunnelmista voimakkaaseen kasvuun.

Vuonna 2016 yhtiö kohtasi samaan aikaan useita muutoksia, jotka vaikuttivat liiketoimintaan merkittävästi.

– Kahden suurimman asiakkaan volyymit pienenivät merkittävästi, vienti loppui yhdellä puhelinsoitolla kokonaan. Liikevaihdosta lähti kerralla noin 35 prosenttia, toimitusjohtaja Toni Brigatti muistelee.

Samaan vuoteen osui vielä muutaman asiakkaan siirtyminen muualle, joten tilanne näytti synkältä. Kuitenkin jo loppuvuonna Logistikas otti vastaan Teollisuuden Voiman koko logistiikan hoitamisen, mikä antoi uutta uskoa tekemiseen.

– Vuoden 2017 aikana toivuimme hieman, saimme uusia asiakkuuksia ja volyymit kasvoivat yleisesti, mutta viime vuonna toiminta lähti kovaan kasvuun, Brigatti jatkaa.

Osalle asiakkaista kasvu merkitsi logistiikkavolyymin kolminkertaistumista, mikä näkyi Logistikaksen varastoilla tavaramäärän lisäyksenä.

– Toiminnan kasvu vaatii lisää tekijöitä, ja viime vuoden aikana henkilömäärämme nousi noin 30:llä nykyiseen 130:een, henkilöstöpäällikkö Olli-Pekka Reunanen kertoo.

 

Henkilökunnan tyytyväisyyttä seurataan säännöllisesti

 

Logistikas on seurannut jo vuosia säännöllisesti henkilökunnan tyytyväisyyttä.

– Olemme toteuttaneet kyselyt kahden vuoden välein. Välillä teimme ne itse, mutta viime keväänä teimme taas kyselyn Campin kanssa. Ja saimme kyllä paljon parempaa analysointia kuin itse tehden, Reunanen kiittelee.

Tulokset ovat hyvällä tasolla, mikä näkyy myös vähäisenä vaihtuvuutena.

– Henkilöstön arvostuksen tunne on pikkuhiljaa parantunut, mikä on hyvä asia, sillä arvostusta ollaan ihan määrätietoisesti pyritty myös näyttämään, Brigatti kuvailee.

Camp Consulting on ollut yhteistyökumppanina myös toimihenkilöiden rekrytoinneissa ja testauksissa.

– Itse sain myös Viitasen Tepolta paljon tukea, kun aloitin toimitusjohtajana juuri alamäen kohdalla ja edessä oli vaikeita päätöksiä heti tuoreeltaan, Brigatti kiittelee.

 

Tavoitteena hallittu kasvu

 

Logistikaksen paluu kasvun tielle tapahtui nopeasti ja nyt toimitusjohtaja näkee haasteena pitää kasvu sopivassa kulmassa ja hallinnassa.

– Syksyllä toteutimme asiakastyytyväisyyskyselyn Campin kanssa vähän laajemmalla ja tehokkaammalla tavalla. Saimme kyllä tosi paljon hyvää ja hyödynnettävää tietoa tulevaisuutta varten.

Digitalisaation hyödyntäminen ja varastoautomatiikkaan panostaminen on Logistikaksen seuraavia painopisteitä.

– Automatiikkaan panostaminen tukee verkkokauppa-asiakkaitamme ja auttaa meitä kasvamaan. Toisaalta vuosi 2020 tulee Rauman telakalla olemaan sen koko historin suurin työkuorma ja me olemme vastuussa alueen logistiikasta, Brigatti katsoo tulevaisuuteen.

Logistikas