Valmennukset ja strategiset prosessit

Hyvä johtaminen näkyy yrityksen tuloksessa

Camp Consulting on johtamisen, johtoryhmä- ja esimiestyövalmentaja, myynnin ja asiakaspalvelun kehittäjä sekä yritysten strategisten prosessien terävöittäjä.

Olemme saaneet olla toteuttamassa yli 300 organisaation liiketoiminnan kehittämisiä ja tuottaneet 2000 valmennustapahtumaa.

Campin tapa ei ole tulla viisastelemaan eikä pätemään valmennustapahtumissa. Meitä on kiitetty käytännönläheisyydestä ja ihmisten innostamisesta. Valmennuksen keskeisimpinä tavoitteina ovat sovittujen asioiden vahvistaminen tai harkittu muutos.

Campin tapa tehdä valmennuksia on ottaa kokonaistavoite ja valmennettavat heti alusta asti huomioon.

Muutoksen aikaansaaminen edellyttää aina johdon kanssa yhdessä sovittavia tavoitteita. Tavoitteiden onnistumiset taas edellyttävät valmennuksessa sovittujen asioiden kehittymisen mittaamista. Tätä varten olemme kehittäneet taustakartoitusmenetelmiä ja tasomittaristoja, joilla myös innostetaan valmennettavat mukaan itse valmennusohjelmaan ja varmistetaan muutoksen onnistuminen.

Valmennuksemme perustuvat aina uusimpaan tutkittuun tietoon ja pitkään käytännön kokemukseen.

Johtaminen

Jokainen yrityksessä oleva ongelma on johtamisongelma: - "Johtajana olet joko aiheuttanut tai sallinut sen".

Tutkimustemme (Johtajakyselyt Camp Consulting 2009 – 2023) mukaan suomalaisten yritysjohtajien suurimmat päivittäiset haasteet nyt ja tulevaisuudessa ovat henkilöstöjohtamisessa ja myynnin kehittämisessä. Campin tavoitteena on olla luotsaamassa ja tukemassa johtajia näissä haasteissa.

Henkilöstöjohtamisen tärkeimmäksi tavoitteeksi on noussut arvostuksen tunteen nostaminen koko henkilöstössä. Kokemuksemme ja tutkitun faktan perusteella työntekijöiden arvostuksen tunnetta voidaan kehittää pääsääntöisesti vain palautteen antamista lisäämällä. Kahdenkeskinen johtaminen korostuu ja henkilökohtaisten tavoitteiden selkiyttäminen sekä molemminpuolisten odotusten tarkistaminen mahdollistavat hyvän palautekulttuurin synnyttämisen.

Campin johdon ja johtoryhmien valmennuksista jää keskusteleva positiivinen jälki johtamistyyliin, syventävä ajattelumalli johtamistyöskentelyyn ja jaksamista lisäävä stressittömämpi työtapa.

Esimiestyö

”Kaiken takana on nainen”, pitää varmasti paikkaansa. Onnistuneen työyhteisön takana on aina hyvä esimies, nainen tai mies.

Esimiesvalmennustemme sisältö perustuu hyvään johtamiseen ja johtamisvalmennustemme väittämiin. Tunnista itsesi – arvosta erilaisuutta ja johda oikein, on esimiestyön perusta. Esimiesvalmennustemme yksi tavoite on herättää esimiehissä keskustelua siitä, mitä häneltä esimiehenä odotetaan. Mitä oma esimies odottaa, mitä odottavat työntekijät? Onpa sitten kyseessä telakalla työskentelevä työnjohtaja tai myymälän kassavastaava, haasteet ovat samat.

Miten saan ihmiseni toimimaan halutulla tavalla? Arvostuksen tunnetta nostamalla, on meidän Campiläisten uskomus.Hyvät vuorovaikutustaidot ja oikea rehellinen palaute sekä yhteinen arvomaailma riittävät synnyttämään arvostuksen tunteen myös työntekijöissä. Meistä välitetään ja työpanostamme arvostetaan.

Tämän motivoivan vuorovaikutuksen avulla pystymme kehittämään työntekijöiden ”alaistaitoja” kohti yrityksemme tavoitteita. Hyvistä esimiehistä on huutava pula. Esimiesvalmennuksiin panostaminen kannattaa aina!

Strategiset prosessit

Kun suunta on selvillä, toteutus helpottuu merkittävästi.

Monesti tieto oikeasta suunnasta on jo olemassa jossain pinnan alla, mutta sen hahmottamiseen ja askelmerkkien asettamiseen ei ole sopivaa aikaa tai hetkeä.

Tulevaisuuden suunnitteluun, strategioihin ja strategisiin prosesseihin kannattaa  pysähtyä.Mitä me tarvitsemme, mitä haluamme ja miten me sen teemme. Se ei ole monimutkaista, tarvitaan ainoastaan sisäistetty  näkemys tavoitteista ja välitavoitteista, joiden kautta  edetään toivottuun lopputulokseen.  Kun ajatuksia tuuletetaan ja tavoitteista sovitaan yhdessä,  asioilla on taipumus myös toteutua. Tässä ajatusten tuuletuksessa ja askelmerkkien asetannassa Camp on luotettava kumppani.

Myynti

Suomi on täynnä myyntivalmentajia ja myyntikoulutuksia. Myyjiin tulee panostaa aina ja oikealla tavalla. Myyjää ei kannata ”istuttaa” missään huonossa valmennustapahtumassa kasvattamassa negatiivista tunnettaan. Hyvä myyjä arvostaa ”oikeaa käytännön kokemusta ja vertaisryhmää”, sekä valmentajaa joka ei luule tietävänsä sitä ainutta ja oikeaa tapaa myydä.

Jokaisen menestymiseen tähtäävän yrityksen yhtenä tärkeimmistä toiminnoista on oikein johdettu ja toimiva myyntityö. Olemme saaneet olla mukana kehittämässä yli 6000 myyjän myyntiä. Myynti on taitolaji, jossa ahkeruus ja hyvät vuorovaikutustaidot korostuvat.

Campin tutkimusten mukaan ostopäätöksen takana on aina hyvän fiiliksen syntyminen myyjän ja asiakkaan välille. Laatua ja luottamusta ei voi toki unohtaa, mutta kyky kunnioittaa ja huomioida ostajien erilaisuus, tunneäly, ovat onnistuneen myyntituloksen takana.

Käyntimäärät tai kontaktiluvut eivät pelkästään nosta myyntilukuja. Tapaamisten ja käyntien pitää tuottaa positiivisia kokemuksia myyjälle ja tietysti ostajalle. Myyjän motivaatio, innostuneisuus ja aito halu menestyä myynnin haasteellisessa maailmassa ratkaisevat. Miten me johdamme myyntiä ja miten myyjä johtaa itseään ovat valmennustemme ykkösväittämät.

Myyntitekniikkaa ja -tapaa voidaan toki aina kehittää, mutta tärkeintä on päästä vaikuttamaan itse myyjän omaan päähän. Myynnin psykologian ja myyjän psyyken merkityksen oivaltaminen ratkaisevat lähes kaiken. ”Annamme takuun siitä, ettei yksikään myyjä jää kylmäksi valmennustapahtumien aikana”, on Campin motto.

Asiakaspalvelu

Hyvän asiakaspalvelun tunnistaa siitä, että sitä joko on tai ei ole. Siellä missä sitä palvelua on tulee asioitua aina uudelleen ja uudelleen. Hyvään asiakaspalveluun liittyy yleensä iloinen, positiivinen kohtaaminen, jossa on helppo ja miellyttävä olla.

Näillä sanoilla olemme käynnistäneet ne sadat asiakaspalveluvalmennukset, joissa olemme saaneet olla luotsaamassa henkilöstöä kohti parempaa asiakaspalvelua. Tapamme on perehtyä huolella kyseisen yrityksen asiakaspalveluun. Teemme asiakaspalvelututkimuksia ja haastattelemme henkilöstöä kokemuksista ja ajatuksista nykyistä palvelukonseptia kohtaan – usein käytämme myös kameraa ja kuvaa myymälän sisätiloista, kun herätämme keskustelun siitä, mitä asiakas odottaa, kun hän tulee meille ja mitä me voisimme tehdä vielä paremmin.

Asiakaspalveluvalmennuksiin kannattaa panostaa aina. Tutkimusten mukaan ne, jotka panostavat asiakaspalveluun, markkinointiin ja myynnin kehittämiseen menestyvät vaikeinakin aikoina selvästi muita kilpailijoitaan paremmin.

Henkilöstö

Hyvällä fiiliksellä ja vuorovaikutuksella yhdessä eteenpäin!

Camp Consulting tuottaa sinulle toiveittesi mukaan sisältöä asiakas- ja henkilöstötapahtumiin.

Onko henkilöstöpäivänne vielä järjestämättä? 

Henkilöstöä ei turhaan kutsuta yrityksen tärkeimmäksi voimavaraksi. Osaava, sitoutuva ja vuorovaikutustaitoinen henkilöstö on osaltaan yrityksen kriittinen menestystekijä. Henkilöstö on se, joka toteuttaa strategiaa arjen tekemisessä ja välittää yritysmielikuvaa asiakkaille.

Henkilöstöön ja sen tekemiseen kannattaa kiinnittää huomiota. Pieni ajatusten irrottelukaan ei ole pahaksi.

Rakennetaan henkilöstölle positiivisella sykkeellä hetki, jolla vahvistetaan tekemisen meininkiä ja tulevaisuuden työniloa.

Tehdään se yhdessä. Osaamme sen.

Tuo henkilöstösi Campin seuraan leirinuotiolle!